Popis modelu:

Model stíhacího letounu Boeing XF8B – 1,byl navržen a konstruován pro soutěžní létání v kategorii combat. Je postaven v M1: 12 a vyhovuje pravidlům ACES.

Pozn. fotografie skutečného letadla , technické parametry , popis zbarvení a výkres si můžete prohlídnout zde.

Jestli byl Boeing XF8B-1 rozměrově největší stíhací letoun na konci války ,ve výzbroji letectva USA, tak i jeho model patří k největším soubojovým modelům.

Dostatečná nosná plocha a osvědčený profil zabezpečují výborné letové a manévrovací vlastnosti.
Sendvičový trup, křídla z tvrdé pěny, vyztužené uhlíkovou trubkou, potažené papírem a ocasní plochy z laminované balsy… jsou konstrukční prvky, zabezpečující přiměřenou hmotnost, dostatečnou pevnost a odolnost, za rozumnou cenu.


Neokoukanost typu a výborné letové vlastnosti vedli k dalšímu zdokonalování stavebnice.
Byli vyzkoušené silnější motory (6,5- 8ccm), doplněny některé maketové detaily, včetně průhledné kabiny s pilotem , pevného podvozku, řízené směrovky a ostruhy.



Jednoduché papírové křídlo bylo nahrazeno křídlem z laminovaného sendviče.Poslední verze mají imitaci plátování plechů a profilovanou VOP.

Závěsy křidélek a VOP jsou tvořeny nylonovou tkaninou ,spodní štěrbina uzavřena nálitkem, nebo jsou křidélka a VOP pověšeny na klasických pantech.

Další výraznou změnou je elektrifikace modelu.
První „elektrický“ Boeing, byl poháněn motorem Mega 22/45/3. V dalších kusech bude pravděpodobně použitý motor AXI 2826/12,nebo protiběžný souosý AXI 28 20/10 DUO.

Bezproblémová zástavba i chlazení elektrické pohonné jednotky a vynikající letový projev, mě lákají ,dotáhnout vývoj a letové zkoušky elektrické verze do konce a posunout model z pozice „létající laboratoře“ na maketovou úroveň. Jen zatím nejsou lidi…
Aby to nebylo tak jednoduché ,tak ve spolupráci s firmou PJS Jaroměř , byl před časem spáchali prototyp protiběžného motoru DUO PJS 1500 .
Pohon byl zatím otestován na zkušební stolici s dvojicí dvoulistých protiběžných vrtulí Graupner a třílistých vrtulích Varioprop .

V případě kladných výsledků letových zkoušek prototypu s pevným podvozkem a protiběžným vrtulovým kompletem , zbývá sehnat a vyzkoušet vhodný (otočný o 90st) zatahovací podvozek a vyřešit vysouvání vztlakových klapek.
Tím by skončilo období zkoušek a nastoupí období výroby přesných forem a následně přesných kompozitových modelů letounu Boeing XF8B-1 .
Zůstává však nezodpovězeno , kde jsou lidi , co tohle všechno mají stíhat…sebe nepočítám.

Základní stavebnice