Popis modelu:

Model je polomaketou německého výškového stíhacího letounu , vyvinutého z typu Me 109G. Základní změnou bylo použití nové pohonné jednotky(DB 605A) , vložení obdélníkového centroplánu mezi klasické poloviny křídla a zvětšení rozpětí na 13.23m. Později byl upraven i tvar a velikost ocasních ploch. Jednotlivé úpravy draku letounu můžete vidět zde , na výkrese a barevném schématu skutečného letadla.
Konstrukce modelu vyhovuje pravidlům ACES. Z provozního a technologického hlediska , jde o konstrukci přizpůsobenou pro použití v combatu (rychlý, odolný a snadno opravitelný model, s dostupnými náhradními díly) .
Trup je klasická laminátová skořepina.
Křídlo pro použití v combatu je vyrobeno z tvrdé pěny(Jackodur), vyztuženo uhlíkovou trubkou pr. 10mm a ve speciálním přípravku obaleno jedním kusem papíru, za použití polyuretanového lepidla.

Výsledkem je pevný, tuhý a hladký povrch , na který je možné přímo nanášet barvy . Stavebnice obsahuje poloviny křídel s torzními náhony křidélek , připravené ke slepení, skelnou tkaninu a překližku k vyztužení střední části křídla a polotovary křidélek a koncových oblouků. Pro nesoutěžní použití může být jádro křídla vyříznuto s polystyrénu a potaženo v přípravku laminovanýn papírem s konečnou povrchovou úpravou, nebo může být vyrobeno potažením polystyrénového jádra dýhou , nebo balsou.

VOP a SOP jsou vyrobeny z negativně stříkaného, vakuovaného balsového sendviče. VOP má integrovaný závěs výškového kormidla ,nebo po dohodě s odběratelem ,je možná úprava pro klasické panty. Na požádání lze dodat podobně řešenou SOP, která je jinak pevná ,neřízená.
V trupu jsou zalepeny překližkové výztuhy pro uchycení křídla pomocí 4 nylonových šroubu M5 (je možné použít i kombinaci kolíku a šroubů).
Pro soutěžní létání v combatu je povolen motor 3,5ccm. Mimo soutěže je možné použít motory 2,5- 4,6 ccm.

Model je možné upravit pro elektropohon(AXI 28014/12, Mega 16 25/3, PJS 1400… ). Stačí uzavřít vybrání pro výfuk na pravé straně trupu laminátovou krytkou

a motor upevnit na čelní laminátovou , nebo překližkovou přepážku.Pohonné akumulátory je vhodné upevnit na destičku zasouvanou do trupu a upevněnou šrouby v místě uchycení křídla.
Pro bezpečné ovládaní modelu stačí tři serva(křidélka, motor a výškové kormidlo). V combatovém provedení je výškové kormidlo ovládáno jedním servem, ale každá polovina výškového kormidla má vlastní náhon. Poloviny mezi sebou nejsou propojeny. Toto řešení zvyšuje pasivní bezpečnost modelu.
Poměrně rychlý a obratný model je určen pro zkušenější piloty s dobrými reakcemi. Nehodí se pro úplné začátečníky v pilotáži RC modelů!!

Základní stavebnice