Hledání
  • Scheveningen

    Muj prvni pokus o laminatovou lodicku… Scheveningen Stáhnout obsah jako PDF

Polomakety kluzáků ve vzduchu i na stole

Orlík II na svahu a pan Faltus

Bylo sluneční a větrné letní odpoledne .
Kolem 15 hodiny zazvonil mobil a známý hlas loudil:jdu s Orlíkem na svah , jdeš taky? Jasně, zněla moje odpověď. Stálo to opravdu zato.
Musím říct, kdo umí , ten umí.Pan Faltus i přes svůj věk , opravdu umí slušně zahodit 5kg Orla bez jakékoli pomoci.
Jak to ten ostřílený F3f důchodce dělá , jsem se pokusil zachytit na několika snímcích ,umístěných pod článkem.

Nafocený model má zvláštní celopřekližkovou konstrukci. Pláty překližky, tlusté 1mm, jsou diagonálně slepeny jako u skutečného větroně (přes úkosy) , tvarovány za mokra a následně je jimi potažená základní konstrukce křídla i trupu. Kormidla jsou potaženy plátnem.

Dřevěný prototyp bezproblémově lítá již hezkou řádku let . V současnosti jsou k dispozici laminátové skořepiny trupu, inovované verze Orlíka II. Trupy můžou být v bílem ,nebo žlutém provedení.Součásti trupové sady je kabina (viz sekce „příslušenství“), rámeček a stavební výkres v měřítku 1:1.

V případě zájmu o uvedený model, mě můžete kontaktovat na telefonu 728 877 497, nebo využít údajů v sekci „kontakt“.

Ing. Peter Kapuscinský VEKAmodel (17.4.2009 )

Technické data modelu :

rozpětí : 4000mm
délka : 1860mm
hmotnost : 4950g
plocha křídla: 83dm2
ovládané: křidélka, brzdící štíty, VOP, SOP

Chvilka odpočinku, po vyšlápnutí  strmého kopce . Kompletace Orla  začíná vsunutím  spojovacích planžet křídla do trupu. Nasleduje nasunutí křídla , propojení kabelů serv a náhonu brzdících štítů.  Prověrka funkčnosti řídící aparatury a správných výchylek všech kormidel.Ještě vytáhnout anténu ,upevnit kabinu a... ...koleno pomůže správně uchopit ptáka... ...následuje razantný švih a Orel je ve vzduchu.Orlík v první zatáčce po startu.Majestátný let Orla nad svahem

VT 116 Orlík

Základní sada dílů obsahuje: trup, rámeček kabíny, průhledný překryt kabíny, laminátovou náběžnou hranu směrového kormidla, sedačku a výkres.
Trup ze skelné tkaniny je vyroben v M1:4, což odpovídá rozpětí 4000mm. K trupu je možné kromě klasického křídla,vyrobit křídlo se vzlakovou klapkou (verze M 35), nebo křídlo o rozpětí 4500mm (verze M 28).
Cena trupu : 3600 Kč

 Orlík VT 116 v M 1:4(trup + sada dílů + výkres)/1  Orlík VT 116 v M 1:4(trup + sada dílů + výkres)/2  Orlík VT 116 v M 1:4(trup + sada dílů + výkres)/3

Nabídka laminátových trupů

Pro zájemce o modely kluzáků z období 60-70let,nabízím trupy: L13 Blaník, ASW 15 a VT 116 Orlík . Rozpětí modelů je od 4 do 4,55m.
Trupy můžou být vyrobeny pouze ze skelné tkaniny,nebo po dohodě se zákazníkem je možné plošně vlaminovat uhlíkové,hybridní,nebo senvičové výztuhy.
Pro výrobu je standartně používaná tkanina AeroGlass a certifikovaná epoxidová pryskyřice L 285 s tužidlem T 287. Na požádání je možné trupy vyrobit z jiných typů skelných tkanin, např.Interglas, Porcher, Vertex…
Hotové trupy jsou temperovány (50-55 st.C)po dobu 15h, z důvodu dosažení maximální pevnosti použité pryskyřice.
Ku každému trupu je přikládán průhledný překryt kabiny a stavební výkres.

Ceny trupů dle provedení (skladba tkanin , povrchová úprava …) 3500 – 4500 kč.

Pozn.v nabídce je taky trup pro L13 Blaník,dle výkresu Jaroslava Fary (rozpětí 3200mm).
Cena trupu pro malého Blaníka je dle provedení (sklo / uhlík, povrchová úprava … ) 1800 – 2500 kč.

Laminátové trupy v M 1:4 : Orlík VT 116, ASV 15b, Blaník  L13/1Laminátové trupy v M 1:4 : Orlík VT 116, ASV 15b, Blaník  L13/2Laminátové trupy v M 1:4 : Orlík VT 116, ASV 15b, Blaník  L13/3Laminátové trupy v M 1:4 : Orlík VT 116, ASV 15b, Blaník  L13/4 Laminátové trupy v M 1:4 : Orlík VT 116,  Blaník  L13/5

Zde si můžete prohlídnout více detailnějších fotografií k jednotlivým nabízeným trupům.

ASW 15 - fotografie z výroby trupu.
Blaníky - porovnání velikosti a některých tvarových odlišností na trupech velkého a malého Blaníka.